Friday 25 March 2011

"pernah anda dengarinya@meluahkannya."

syukur alhamdulillah 


pasti ada diantara kita pernah menyebut mendengari meluahkan dengan ikhlas perkataan kat atas tadi....tapi ada diantara kita yang seringkali lupa dan alpa dengan nikmat yang diperolehi. Haaaa siapa tuuu?tepuk dada tanya sapa lagii?tanya diri kita laaa....hehehe.

kadang2 diri ini selalu leka dan alpa dgn nikmat yg diberi, terlalu syok layan keseronokkan yg diberi dan lupa oleh siapa diri ini perolehi nikmat keseronokkan tuu. Makanya disini jom kite ucapkan perkataan yang sgt laa simple, mudah, easy as ABC iaitu 
:::الحمد لله::: &:::شكر::: 
hehehe.xpayah hafal kite dah tahu pun. sangat mudah disebut diluahkan diungkapkan dikongsikan bersama.Mari senaraikan nikmat drpd-NYA sebanyak mungkin.jom jom jom.



Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku seorang Muslim
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih hidup sekarang
Ya Allah....Alhamdulillah aku masih dapat bernafas kini
Ya Allah...Alhamdulillah diri ini masih sihat lagi
Ya Allah...Alhamdulillah aku bersyukur masih mempunyai akal fikiran yang sempurna
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih ibu bapa keluarga yg masih sihat
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih ada kolej kediaman dan rumah untuk berteduh
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih ada anggota untuk meneruskan hari ini dan hari yg akan dtg.
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih dapat menikmati nikmat makanan dr-MU
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih dapat menikmati nikmat air cahaya udara dari-MU.
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku dapat merasai menuntut ilmu di ukm
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku dilahirkan dinegara yg aman damai
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih mempunyai sahabat yang baik
Ya ALLAH....Alhamdulillah ak bersyukur masih dapat menyudak kerja2 yg diberi
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih dapat duit belanja dan bekerja untuk perbelanjaan diri ini.
Ya Allah....Alhamdulillah syukur aku masih ada itu semua syukur Alhamdulillah Ya Allah.....

YA ALLAH  SYUKUR....ALHAMDULILLAH....

tapi diri ini masih perlu ingat semuanya itu hanya sekejap saja....mungkin ada satu hari nnt nikmat kegembiraan tersebut akan ditarik.sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui apa yg layak dimiliki oleh hamba-Nya.
selamat menyenaraikan apa yang disyukuri dan jgn lupa ALHAMDULILLAH tuu...
syayunk shume shume ;)
EASY AS A.B.C right?

No comments: